Spoznajte arhitekta: Studio Sadar

Foto: Taja Harris

Studio Sadar je arhitekturna in oblikovalska praksa s sedežem v Ljubljani, ki je pustila mednarodni pečat v različnih sektorjih, vključno s kulturnimi, komercialnimi in stanovanjskimi projekti. Za BIO28 studio prinaša svoj inovativni oblikovalski pristop v razstavni prostor, ki v ospredje postavlja izkustven vtis obiskovalca in njegove interakcije s predstavljeno vsebino. Zavzetost arhitektov pri ustvarjanju angažiranih okolij se odlično usklajuje z raziskovanjem sodobne teme bienala, zaradi česar je njun doprinos pomemben del vizije BIO28. 

 

KAKŠNO VLOGO IGRA ARHITEKT PRI SNOVANJU RAZSTAVE? KAKO PRISTOPATA DO TEME DVOJNE AGENTKE?

S. S.: Vloga arhitekta/oblikovalca je odvisna od kuratorja, naročnika in narave razstave, pa tudi lokacije. Zasnuje funkcionalno pot, razstavne elemente in splošno atmosfero, vse seveda v sodelovanju z ostalimi člani ekipe. Vsekakor pa nama je zanimivo, če je proces takšen, da omogoča avtorski izraz, kar poskušava doseči tudi pri Dvojni agentki. 


ZADNJE ČASE SE ZDI, DA JE VEDNO BOLJ POMEMBNO TO, DA SO ZASNOVE RAZSTAVNIH PROSTOROV FOTOGENIČNI, “OBJAVLJIVI” PROSTORI. JE TO ARHITEKTURA DANES, KAJ BO NJENA REINVENCIJA?  

S. S.: Število dogodkov se na splošno veča, kar pomeni, da institucije za obiskovalce prireditev vedno bolj tekmujejo, kar je prisotno povsod. Zato je pomemben pristop do pojavljanja v javnosti, komuniciranja vizije in opredelitev ter naslavljanje ciljne publike. Pri razstavi Double Agent se nama zdi pomembno ustvariti razstavni prostor, ki bo postavil v ospredje umetniška dela in bo jasno narekoval izkušnjo razstave.


KAKO IZKUŠNJO RAZSTAVNEGA PROSTORA NAREDITI RAZUMLJIVO ALI BERLJIVO ZA GLEDALCA, KAKO UPOŠTEVATI SMERNICE DOSTOPNOSTI IN BERLJIVOSTI NA ENI STRANI TER ESTETSKE IZKUŠNJE NA DRUGI?

S. S.: Gre za integralen proces, kot sicer pri arhitekturnih projektih. Delo v MAO je v tem specifično, ker gre za izrazit, netipičen galerijski prostor, tako v smislu sosledja prostorov kot kompozicije stavbenih in zgodovinskih elementov. Poleg tega se je na nek način potrebno opredeliti tudi do predhodnih razstav, iskati neki novi izraz, ki bo zanimiv tudi za redne obiskovalce razstav. Potem je tu še druga lokacija s svojimi značilnostmi, vse skupaj pa je potrebno povezati v koherentno celoto.


DVOJNA AGENTKA – GOVORIŠ JEZIK ROŽ JE MED DRUGIM TEMA, KI BO “RAZISKALA IN POUDARILA STRATEŠKO NARAVO KREATIVNIH IZRAZOV IN SKRITIH POMENOV ZASTRTIH Z NAVIDEZNO KRHKOSTJO IN LEPOTO ROŽ.” POVED, KI BI JO LAHKO UMESTILI TUDI V POGOVOR O ARHITEKTURI. KAKO JO RAZUMETA? KATERI PROSTOR ALI OBJEKT V LJUBLJANI POVEZUJETA S TO MISLIJO?

S. S.:  Stavba ali prostor se vedno izgradita, proces, ki je umazan, grob in katerega šele končni produkt, torej prostor ali stavba razkrijeta končno podobo, arhitektovo vizijo. Morda je moč citat navezati na teorijo Gottfrieda Semperja o ovoju ali koži objekta, ki je močno zaznamovala ljubljansko arhitekturno šolo. Torej ovoj, ki določi izraz stavbe ali definira stopnjo izraza “krhkosti” nasproti trdnosti strukture.


NA KAKŠEN NAČIN LAHKO ARHITEKT ZAGOTOVI, DA JE RAZSTAVA ZVESTA SVOJI TEMI, A ŠE VEDNO SAMOSTOJNO ZASTOPA TUDI IZPOVEDNI IZRAZ ARHITEKTKA?

S. S.: Arhitekt vedno dela z vstopnimi podatki, željami naročnika, danostmi lokacije in lastnimi aspiracijami. Zelo pomemben je proces, tekom katerega se izbistri najboljša rešitev, ki je vedno kompromisna. Včasih je ta praktično enaka izhodiščni zasnovi ali pa se tekom procesa precej spremeni. Pri zasnovi razstave, kjer se koncept razvija sočasno, je pomembno vzpostaviti hierarhijo rešitev, torej stopnjo pomembnosti posameznih elementov, da je možno integrirati spremembe in ustvariti skladno podobo.


GOVORITA JEZIK ROŽ? 

S. S.: Tema je zanimiva in dovolj abstraktna, da je možna široka interpretacija, najin prispevek k jeziku bo v prostorski artikulaciji.


S KATERIM KNJIŽNIM DELOM, FILMOM IN PESMIJO/IZVAJALCEM SE MORA SPOZNATI OBISKOVALEC BIO28?

S. S.: Koncept razstave, umetniška dela in teme so ekspresivne, raznolike ter poglobljene. Bolj kot ustvarjanje predispozicije skozi drugo delo se nama zdi pomembno, da si obiskovalec vzame dovolj časa za ogled, razstava pa bo zagotovo ponudila izhodišče za nadaljnjo poglobljeno raziskovanje.

_

www.studiosadar.com
@studiosadar in @urskas.studio

 

LOKACIJA
Rusjanov trg7 SI-1000 Ljubljana, Slovenia

BIO