NEWS

NOVICE

USTVARJALNA DELAVNICA: Topljenje

MAO | 3. 12. 2024 | 17:00-19:00

Photo: XenoScapers

Delavnica raziskovanja medsebojne povezanosti s čebeljim voskom je interaktivno doživetje, ki združuje tradicionalno obrt čebelarjenja s poudarkom na povezovanju z naravo in medsebojnem sodelovanju. Skozi proces topljenja in ohlajanja boste odkrivali mnogotere oblike voska ter ustvarili priložnost za povezovanje, sočutno ustvarjanje in raziskovanje materialnosti voska kot simbola povezanosti z okoljem.

Vabljene vse kvir, trans osebe, nevrodivergentne, invalidne osebe in vsi, ki si želijo fluidnosti v življenju. Delavnica je prostor za raziskovanje kvir skupnosti v Sloveniji, kjer bomo skupaj ustvarjali in razširili obstoječo instalacijo s prototipnimi izdelki novemberskega TransCon-a. Na voljo bodo naravni pigmenti za obarvanje voska, vsaka nastala oblika pa bo pomemben del celote. Svoj izdelek lahko obdržite kot barvit spominek.

Delavnica Topljenje poteka v okviru produkcijske platforme 28. bienala oblikovanja Dvojna agentka: Govoriš jezik rož?, ki ga organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje v sodelovanju s Centrom za kreativnost. Avtorji delavnice so Beti Frim, Ines Sekač, Katarina Babič Derenda in Mori Sikora iz kolektiva XenoScapers.

PRIJAVE na delavnico: izobrazevanje@mao.si.

Delavnica Subverzija cvetličnega

🗓️ Sreda, 27. november
🕒 15:30–18:00
📍 MAO, Ljubljana

Delavnica Subverzija cvetličnega ponuja ustvarjalni prostor, kjer si ljudje lahko na novo zamislijo cvetlični korsaž kot simbol samoizražanja in opolnomočenja. Ob spoznavanju zgodovinske prakse floriografije – načina, kako so ženske izražale svoja čustva skozi cvetje – se odpira razprava o spolnih stereotipih in dinamiki moči. Udeleženci_ke izbirajo med skrbno izbranimi cvetlicami, pri čemer vsaka simbolizira poseben pomen, ter skozi ta proces preučijo prepričanja o ženskosti in samopodobi, ki jih oblikujejo mediji. Prepričanje, ki ni v skladu z njihovo identiteto, nato preoblikujejo v cvetlični aranžma, ki odraža njihovo osebno resnico.

Delavnica je odprta za vse in je omejena na 12 udeležencev (odprto za kvir osebe). Prijave zbiramo na press.bio@mao.si.

Zahvaljujem se Goethe-Institut Ljubljana za podporo pri izvedbi delavnice.

Spoznajte arhitekta: Studio Sadar

Foto: Taja Harris

Studio Sadar je arhitekturna in oblikovalska praksa s sedežem v Ljubljani, ki je pustila mednarodni pečat v različnih sektorjih, vključno s kulturnimi, komercialnimi in stanovanjskimi projekti. Za BIO28 studio prinaša svoj inovativni oblikovalski pristop v razstavni prostor, ki v ospredje postavlja izkustven vtis obiskovalca in njegove interakcije s predstavljeno vsebino. Zavzetost arhitektov pri ustvarjanju angažiranih okolij se odlično usklajuje z raziskovanjem sodobne teme bienala, zaradi česar je njun doprinos pomemben del vizije BIO28. 

 

KAKŠNO VLOGO IGRA ARHITEKT PRI SNOVANJU RAZSTAVE? KAKO PRISTOPATA DO TEME DVOJNE AGENTKE?

S. S.: Vloga arhitekta/oblikovalca je odvisna od kuratorja, naročnika in narave razstave, pa tudi lokacije. Zasnuje funkcionalno pot, razstavne elemente in splošno atmosfero, vse seveda v sodelovanju z ostalimi člani ekipe. Vsekakor pa nama je zanimivo, če je proces takšen, da omogoča avtorski izraz, kar poskušava doseči tudi pri Dvojni agentki. 


ZADNJE ČASE SE ZDI, DA JE VEDNO BOLJ POMEMBNO TO, DA SO ZASNOVE RAZSTAVNIH PROSTOROV FOTOGENIČNI, “OBJAVLJIVI” PROSTORI. JE TO ARHITEKTURA DANES, KAJ BO NJENA REINVENCIJA?  

S. S.: Število dogodkov se na splošno veča, kar pomeni, da institucije za obiskovalce prireditev vedno bolj tekmujejo, kar je prisotno povsod. Zato je pomemben pristop do pojavljanja v javnosti, komuniciranja vizije in opredelitev ter naslavljanje ciljne publike. Pri razstavi Double Agent se nama zdi pomembno ustvariti razstavni prostor, ki bo postavil v ospredje umetniška dela in bo jasno narekoval izkušnjo razstave.


KAKO IZKUŠNJO RAZSTAVNEGA PROSTORA NAREDITI RAZUMLJIVO ALI BERLJIVO ZA GLEDALCA, KAKO UPOŠTEVATI SMERNICE DOSTOPNOSTI IN BERLJIVOSTI NA ENI STRANI TER ESTETSKE IZKUŠNJE NA DRUGI?

S. S.: Gre za integralen proces, kot sicer pri arhitekturnih projektih. Delo v MAO je v tem specifično, ker gre za izrazit, netipičen galerijski prostor, tako v smislu sosledja prostorov kot kompozicije stavbenih in zgodovinskih elementov. Poleg tega se je na nek način potrebno opredeliti tudi do predhodnih razstav, iskati neki novi izraz, ki bo zanimiv tudi za redne obiskovalce razstav. Potem je tu še druga lokacija s svojimi značilnostmi, vse skupaj pa je potrebno povezati v koherentno celoto.


DVOJNA AGENTKA – GOVORIŠ JEZIK ROŽ JE MED DRUGIM TEMA, KI BO “RAZISKALA IN POUDARILA STRATEŠKO NARAVO KREATIVNIH IZRAZOV IN SKRITIH POMENOV ZASTRTIH Z NAVIDEZNO KRHKOSTJO IN LEPOTO ROŽ.” POVED, KI BI JO LAHKO UMESTILI TUDI V POGOVOR O ARHITEKTURI. KAKO JO RAZUMETA? KATERI PROSTOR ALI OBJEKT V LJUBLJANI POVEZUJETA S TO MISLIJO?

S. S.:  Stavba ali prostor se vedno izgradita, proces, ki je umazan, grob in katerega šele končni produkt, torej prostor ali stavba razkrijeta končno podobo, arhitektovo vizijo. Morda je moč citat navezati na teorijo Gottfrieda Semperja o ovoju ali koži objekta, ki je močno zaznamovala ljubljansko arhitekturno šolo. Torej ovoj, ki določi izraz stavbe ali definira stopnjo izraza “krhkosti” nasproti trdnosti strukture.


NA KAKŠEN NAČIN LAHKO ARHITEKT ZAGOTOVI, DA JE RAZSTAVA ZVESTA SVOJI TEMI, A ŠE VEDNO SAMOSTOJNO ZASTOPA TUDI IZPOVEDNI IZRAZ ARHITEKTKA?

S. S.: Arhitekt vedno dela z vstopnimi podatki, željami naročnika, danostmi lokacije in lastnimi aspiracijami. Zelo pomemben je proces, tekom katerega se izbistri najboljša rešitev, ki je vedno kompromisna. Včasih je ta praktično enaka izhodiščni zasnovi ali pa se tekom procesa precej spremeni. Pri zasnovi razstave, kjer se koncept razvija sočasno, je pomembno vzpostaviti hierarhijo rešitev, torej stopnjo pomembnosti posameznih elementov, da je možno integrirati spremembe in ustvariti skladno podobo.


GOVORITA JEZIK ROŽ? 

S. S.: Tema je zanimiva in dovolj abstraktna, da je možna široka interpretacija, najin prispevek k jeziku bo v prostorski artikulaciji.


S KATERIM KNJIŽNIM DELOM, FILMOM IN PESMIJO/IZVAJALCEM SE MORA SPOZNATI OBISKOVALEC BIO28?

S. S.: Koncept razstave, umetniška dela in teme so ekspresivne, raznolike ter poglobljene. Bolj kot ustvarjanje predispozicije skozi drugo delo se nama zdi pomembno, da si obiskovalec vzame dovolj časa za ogled, razstava pa bo zagotovo ponudila izhodišče za nadaljnjo poglobljeno raziskovanje.

_

www.studiosadar.com
@studiosadar in @urskas.studio

 

Spoznajte grafično oblikovalko: Rafaela Dražić

Rafaela Dražić (foto: zasebni arhiv)

Rafaela Dražić je nagrajena oblikovalka vizualnih komunikacij, priznana za svoje delo s kulturnimi in nevladnimi organizacijami po vsem svetu. Je kreativni um, ki stoji za grafično identiteto BIO28.

KAJ VAS JE NAVDIHNILO PRI USTVARJANJU GRAFIČNE PODOBE ZA BIO28?

R. D.: Zanimale so me ideje skrivnega, neprijetno tujega in skrivnostnega. Zato sem se odločila, da občinstvu ne podam “ključa”, saj sem želela ustvariti nekaj, česar se ne naveličaš po pol minute gledanja.

 

LAHKO OPIŠETE SVOJ USTVARJALNI PROCES OBLIKOVANJA ZA TA PROJEKT?

R. D.:  Preden sem prišla do faze 3D modeliranja, sem naredila sem veliko ročnih risb, česar sicer ne počnem pogosto; nato je Jakub Wróblewski čudovito izvedel te ilustracije. Preprosto sem čutila, da je to edini način za dekonstrukcijo cvetlice kot motiva in njenih simbolov.

KAKO MISLITE, DA GRAFIČNO OBLIKOVANJE VPLIVA NA CELOTNO IZKUŠNJO BIENALA, KAKRŠEN JE BIO28?

R. D.:  Oblikovanje te lahko vodi v različne smeri, kar je njegova najboljša lastnost.

Za BIO28 sem se odločila oblikovati vizualno identiteto v treh fazah, ki jih imenujem,  “Korenine”, “Cvetenje” in “Kompost”, namesto da bi se držala ene same enotne rešitve, ki bi se reproducirala od začetka do konca prireditve.

 

KAKO VKLJUČUJETE TEMO “DVOJNI AGENTI” V VAŠE GRAFIČNO OBLIKOVANJE ZA BIO28?

R. D.:  Razmišljala sem o rožah kot prenašalcih kompleksnosti. Na primer, lahko so tako zdravilo kot strup.

 

ALI GOVORITE JEZIK ROŽ?

R. D.:  Seveda ga.

 

ALI BI LAHKO OBISKOVALCEM BIO28 PRIPOROČILI NASLEDNJE:

Knjiga: Pesmi, avtorica Katalin Ladik

Film: Playtime, režiser Jacques Tati

Pesem/Izvajalec: Through The Looking Glass, izvajalka Midori Takada

www.rafaeladrazic.net

BIO28 x Indigo Festival Ljubljana

Indigo festival Ljubljana bo v sredo, 2. oktobra 2024, ob 18.00 gostil kustosinjo 28. bienala oblikovanja Alexandro Midal.

PREDAVANJE | Umor je oblikovalski hobi

“Po Walterju Benjaminu obstaja ločnica med »zasebniki in […] meščani«, namige o tem pa najdemo posejane po interierju. V prostoru, povezanem z zločinom, stopita v medsebojno razmerje dva kraja: na eni strani veliko stanovanje H. H. Holmesa, označenega za prvega serijskega morilca v ZDA, in na drugi strani miniature zločinov, ki jih je Frances Glessner Lee, izumiteljica sodobne forenzične znanosti, reproducirala v viktorijanskih hišicah za lutke. Primerjava teh dveh študij primerov nas usmerja k ponovnemu preučevanju ekspografije, saj obiskovalca vabi k dešifriranju sledi in namigov. Ta vprašanja so bila inspiracija za prihajajoči bienale BIO28 z naslovom Dvojna agentka, na katerem bodo obiskovalci povabljeni, naj se prelevijo v detektive in poskušajo razvozlati intermedialno politično feministično tradicijo šifriranih sporočil, skritih v cvetju ali floriografiji.” – Alexandra Midal

Vljudno vabljeni!

Več na:  https://indigo.ooo/en/lecture/alexandra-midal-2/

Spoznajte asistentko kustosinje | Emma Pflieger

Emma Pflieger je francoska oblikovalka in soustanoviteljica inovativnega oblikovalskega studia Studio Pflieger-Foeglé, ki uporablja raziskovalno usmerjen interdisciplinarni pristop k prostorskemu oblikovanju, instalacijam in grafičnemu oblikovanju. ⁠ ⁠

Foto/Photo: Valérie Szabo


ALI S TEMATIKO DVOJNE AGENTKE POVEZUJETE KAKRŠNKOLI SPECIFIČEN TRENUTEK ALI IZKUŠNJO?
E. P.: Še vedno se spomnim, ko mi je Alexandra prvič povedala za svoj projekt in tematiko BIO28. Pojasnila mi je, kako želi natančno preučiti rožo v njeni povezanosti z ženskami v poeziji, oblikovanju, literaturi, znanosti, plesu in filmu. Z veseljem sem z njo delila eno od knjig, ki sem jih brala: Rumena Tapeta Charlotte Perkins Gilman. ⁠ ⁠ ⁠V njej avtorica pripoveduje zgodbo o mladi ženski (Mary), ki jo njen mož (John) zaklene v sobo. Naloži ji počitek in jo prepriča, da trpi za “začasno živčno depresijo” po rojstvu njunega otroka. Ne samo, da je protagonistka ujeta v sobi, ampak se počuti ujeto tudi v tapetah, ki prekrivajo stene. Vidi, kako oživijo cvetlične serpentine in krivulje vzorcev na steni, pravtako pa vidi tudi druge zapornice, ki jih zadržujejo v tej sobi. Odloči se, da bo strgala s sten tapeto in osvobodila sebe in ujete ženske. To, da protagonistko romana moški zaklene v sobo odzvanja, kako so vseskozi moški označevali ženske kot občutljive, čustvene, čiste –  kakor rože. ⁠ ⁠ ⁠Alexandra je roman seveda poznala – in bo tudi del razstave – ter mi povedala, da gre za čtivo, ki ga je vedno priporočala vsem študentkam kot enega prvih feminističnih romanov oziroma esejev. Zelo sem bila počaščena, da me je povabila k sodelovanju pri tem pomembnem, drznem in zelo političnem projektu. ⁠ ⁠

 

VAS JE MED PRIPRAVAMI NA BIENALE PRESENETILO KAKŠNO ODKRITJE?
 E. P.: “Dekleta se nikoli nič ne zabavajo!” pravijo fantje, prezirljivo; in res se ne. Vse, česar so deležne, dobijo na osnovi spola. Nek moški jim mora priskrbeti tisto malo zabave, tako kot jim mora priskrbeti vse ostalo. Moški so svet napolnili z igrami in športom, od plemenitih olimpijskih ravnic do športa – dobrega, slabega in ravnodušnega – za treniranje uma in telesa. Še zabavni konjiček opazovanja drugih jim je bil odvzet, razen če so jih zraven povabili udeleženci. “Plesna kraljica” je le navaden fikus, dokler je pravi kralj ne povabi na ples.
– Charlotte Perkins Gilman, Ženske in ekonomija, 1898

 

NAD ČEM SE NAJBOLJ NAVDUŠUJETE GLEDE BIENALA BIO 28 DVOJNA AGENTKA: GOVORIŠ JEZIK ROŽ?
E. P.: Dve sobi – ena v gradu in ena v Galeriji Isis, a ne želim pokvariti presenečenja.

 

ALI GOVORITE JEZIK ROŽ?
E. P.:

Video je del intervjuja za The Washington Post iz leta 2017 o filmu Zamolčani dokumenti (‘The Post’).

 

KATERO KNJIGO, FILM IN PESEM PRIPOROČATE OBISKOVALCEM BIO28?

⁠Knjiga: Herland, Charlotte Perkins Gilman
Film:  Bouquets d’image, Rose Lowder, 1995-95
Pesem:  Flowers, Miley Cyrus

Zabeležka – Pričetek BIO28

Pridružite se nam ob otvoritvi 28. izdaje BIO Ljubljana, najstarejšega in enega vodilnih bienalov oblikovanja na svetu. 

Muzej arhitekture in oblikovanja
21. november 2024 – 6. april 2025

Ljubljana, Slovenija
Otvoritev: 21. november 2024

BIO28 bo potekal v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, Slovenija, od 21. novembra 2024 do 6. aprila 2025. Otvoritev bo 21. novembra 2024. Pod kuratorstvom Alexandre Midal in Emme Pflieger bo BIO28 z naslovom “Dvojna agentka – Govoriš jezik rož?” združil oblikovalce, arhitekte in raziskovalce z vsega sveta. V osrčju te večdisciplinarne in večplastne razstave je preučevanje vloge floriografije, ki skozi simboliko rož odraža identitete in odpira pot antagonističnim ter alternativnim interpretacijam pomenov in kontekstov, v katerih so te dešifrirane.

Bienale organizirata Muzej arhitekture in oblikovanja ter Center za kreativnost. Osrednja razstava “Dvojna agentka” bo spremljana z živahno serijo pogovorov, delavnic in zanimivih dogodkov. Program vseh dogodkov bo objavljen kmalu.

Spoznajte kustosinjo | Alexandra Midal

Alexandra Midal (foto/photo: Valérie Szabo)

Alexandra Midal je profesorica na Univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD v Ženevi in vodja Oddelka za kritično mišljenje na Ensci-Les Ateliers v Parizu. Kot ugledna zgodovinarka umetnosti in oblikovanja združuje tako praktične kot teoretske pristope k raziskovanju in deluje kot umetnica-kuratorka, teoretičarka in filmska esejistka.  ⁠V svojih raziskavah raziskuje slepe pege in sive cone zgodovine oblikovanja, kar je razvidno iz njenih dveh najnovejših knjig, The Murder Factory (Sternberg Press, 2023) in Design by Accident: For a New History of Design (Sternberg Press, 2019). Študirala je književnost, arhitekturo in umetnostno zgodovino na Univerzi Princeton (NJ) in v Parizu, doktorsko disertacijo pa je dokončala na pariški Sorboni, medtem ko je bila prejemnica nagrade za arhitekturo Rome Prize v Vili Medici. Kurirala je številne mednarodne razstave o vizualni kulturi, oblikovanju in politiki, kot sta Top Secret: Cinema and Espionage in Tomorrow Now – When Design Meets Science Fiction. Njeni filmi, med drugim Mind’s Eyes, Possessed in Heaven is a State of Mind, so bili predvajani v muzejih po vsem svetu. ⁠ ⁠
_

ALI JE ODLOČITEV ZA TEMO DVOJNA AGENTKA SPROŽIL KAKŠEN POSEBEN TRENUTEK ALI IZKUŠNJA?
A. M.: Nekaj let nazaj je med pogovorom pri zajtrku umetnik Thomas Demand razlagal, kako vlada v Severni Koreji svoje javne osebnosti portretira s pomočjo rož. Takoj me je fasciniralo, kako uporabna je ta strategija, saj lahko rože govorijo in izgledajo, kot želiš, tudi po politikovi smrti. Razmišljala sem o tovrstni politični strategiji znotraj tako enostavnega medijskega propagandnega sistema iz časov pred umetno inteligenco, ki poustvarja prikazovanje preminulih vodij v Orwellovi znameniti distopiji 1984. Koncept politične manipulacije preko oblik in sivih con je jedro vsega mojega raziskovanja, od razstav, ki sem jih pripravila na temo kina, oblikovanja in vohunstva: Top Secret do mojih knjig Subliminalno na Robu ali pa Dekleta: Hipnotični fašizem. Perspektiva dvojnega jezika in kriptiranega sporočila oziroma podteksta poteka skozi prav vsak medij in panogo od psihoanalize do književnosti, od vsakdanjega klepeta do politike in seveda od oblikovanja do vizualnih umetnosti. Z samega vidika feminizma pa lahko, v času zaskrbljujočih napadov na ženske, označimo stanje za urgentno. Zanimivo je, kako diskurz o rožah kot eni izmed tem, ki danes najbolj prevevajo antikapitalizem in ekologijo v poljih umetnosti in oblikovanja, pogosto izpušča dejstvo, da je za ponavljajočo se androcentrično metonimijo ženske in rože, ter komodifikacijo žensk, feminizem izumil veliko število tajnih jezikov z namenom akcije in odpora. V času današnjih napadov na feminizem verjamem, da je čas da raziščemo in delimo vso to problematiko s širšim občinstvom. K projektu sem povabila tudi Emmo Pflieger iz studija Pflieger Foegle, predvsem zaradi njenih izkušenj s teorijami zarote preko projekta o ploščati zemlji, naslovljenega Keep it Flat. ⁠ ⁠

VAS JE MED PRIPRAVAMI NA BIENALE PRESENETILO KAKŠNO ODKRITJE?
A. M.: To, da se v prostorih muzejskega depoja v kleti skriva kača: strašljivo! ⁠ ⁠ ⁠

NAD ČEM SE NAJBOLJ NAVDUŠUJETE GLEDE BIENALA BIO 28 DVOJNA AGENTKA: GOVORIŠ JEZIK ROŽ?
A. M.: Narativ bienala se ukvarja s presenečenjem in odkritji. V nasprotju z običajnimi razstavami, ki kopičijo velika dela, in njihovimi izjavami ter idejami, je BIO28 zelo odprt in deluje po principu fabule. Vabe, šifre in dokazi bodo usmerjali obiskovalce stran od pasivnosti. V enem izmed zadnjih delov razstave se bodo soočili s presenetljivim preobratom in ugotovili, da deluje diskurz rož kot dvojna zvijača. Razstava spoštuje in slavi inteligentnost obiskovalcev, in komaj čakam, da vidim, če bo to delovalo ali ne.

ALI GOVORITE JEZIK ROŽ?
A. M.: Ali ne veste, da zna dvojna agentka vedno obdržati svoje skrivnosti?

KATERO KNJIGO, FILM IN PESEM PRIPOROČATE OBISKOVALCEM BIO28? ⁠ ⁠
Knjiga:
Keith Melton in Robert Wallace, The official CIA Manual of Trickery and Deception
Film: Jonathan Glazer, Interesno območje
Pesem: Miley Cyrus, Flowers

Srečanje produkcijske platforme

Pretekli teden so se preko videokonference sestali člani organizacijske ekipe BIO28, kustostinja Alexandra Midal in asistentka kustosinje Emma Pflieger, mentorji produkcijskih platform in sodelujoče skupine. Srečanje se je pričelo s pregledom načrtovane časovnice dela produkcijske platforme BIO28 Dvojna agentka – Govoriš jezik rož?. Sledile so predstavitve idejne faze projektov sodelujočih. Predstavili so zastavljene pristope, inventivno raziskovanje izbranih tem in načrtovano dinamiko dela. Sodelujoči so v predstavitvah in diskusiji raziskovali teme, kot so naravni materiali, kultura, participacija javnosti in trajnostna urbana območja, ki so jih obravnavali z različnimi oblikovalskimi tehnikami in pristopi. Vsaka ekipa je prispevala svojevrsten pristop, ki bo razstavi produkcisjke platforme na BIO28 dodal pomembno in izvirno vsebino.

Faza razvoja idej se bliža koncu, zaključila pa se bo z oddajo poročil. Veselimo se naslednjih korakov, ki vključujejo novembrsko postavitev razstave in produkcijsko fazo pred tem. Otvoritev, ki bo 21. novembra 2024 v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, bo nedvomno vrhunec dela BIO28, saj bo vsem obiskovalcem in udeležncem omogočila vpogled v mesece raziskovanj in trdega dela vseh vključenih.

Letos obeležujemo 60. obletnico BIO in 10. obletnico raziskovalnega dela produkcijske platforme. Do začetka 28. bienala oblikovanja v Ljubljani lahko spremljajte redne novice na naših obstoječih komunikacijskih kanalih. Veseli smo, da smo ste obiskali tudi tudi svežo spletno stran 28.bio.si.

Video srečanje sodelujočih pri Produkcijski platformi

BIO28 Uvodni dogodek

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v Ljubljani je nedavno gostil uvodni spoznavni dogodek BIO produkcijskih platform. Dogodek, ki je združil organizacijsko ekipo bienala, izbrane skupine iz odprtega poziva in mentorje produkcijskh skupin, je zaznamoval dela in raziskovanja produkcijskih platform. ⁠⁠⁠Add a translation in English

LR-BIO-Kick-off-10.jpg

Photo: Lucija Rosc

Dogodek se je pričel z uvodom Hane Čeferin, vodje BIO28, ki je predstavila smernice dneva, namenjenega sodelovanju in raziskovanju zastavljenih tem produkcijskih platform. V nadaljevanju je Maja Vardjan, direktorica MAO, zbranim predstavila zgodovinski pregled, vlogo Muzeja za arhitekturo in oblikovanje in njegovo dolgoletno povezanost z Bienalom oblikovanja (BIO). Pri tem je je izpostavila predanost ustanove pri spodbujanju kreativnih procesov, ki jih bodo zastavile produkcijske skupine. ⁠⁠⁠

LR-BIO-Kick-off-38.jpg

Photo: Lucija Rosc

Anja Zorko, predstavnica Centra za kreativnost, je poudarila pomen ustvarjanja okolja, ki je naklonjeno inovativnosti, kar je odmevalo skozi celoten dogodek. Emma Pflieger, asistentka kuratorke, je nato predstavila letošnjo temo BIO28: “Dvojna agentka – Govoriš jezik rož?”, kar je spodbudilo udeležence k razmisleku o širšem kontekstu kreativne naloge. ⁠ ⁠⁠

LR-BIO-Kick-off-23.jpg

Photo: Lucija Rosc

Vsaka produkcijska skupina je dobila priložnost za predstavitev svoje vizije in predstavitev ciljev, kar je predstavljalo odlično izhodišče za diskusije, ki so jim sledile. Izbrane ekipe, izbrane na odprtem pozivu, so med seboj delile svoja pričakovanja. Nato so se oblikovale skupine, udeleženci pa so se za vodenje srečali s prisotnimi mentorji, kot so El Ultimo Grito, Michelle & Grashina, dach&zephir in Polonca Lovšin. ⁠

LR-BIO-Kick-off-46.jpg

Photo: Lucija Rosc

Z vzpostavljenimi načrti in postavljenimi temelji se bodo produkcijske platforme BIO v prihodnjih mesecih raziskovale meje oblikovanja, ustvarjalnosi in konteksta. Skozi proces sodelovanja in pripravo projektov bodo razstavi BIO28 dodale integralen element sodobne interpretacije bienala oblikovanja.

28. Bienale oblikovanja (BIO28) bo kurirala Alexandra Midal

Foto: Valérie Szabo

26 September 2023

BIO28: Dvojna agentka
november 2024 – april 2025

Kustosinja in profesorica Alexandra Midal bo kurirala 28. Bienale oblikovanja (BIO), najstarejši bienale oblikovanja v Evropi. BIO, ki bo leta 2024 praznoval 60. obletnico, organizira Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK). BIO28 bo pod naslovom Dvojna agentka potekal med novembrom 2024 in aprilom 2025.

Alexandra Midal je profesorica na Univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD v Ženevi in vodja Oddelka za kritično mišljenje na Ensci-Les Ateliers v Parizu. Kot ugledna zgodovinarka umetnosti in oblikovanja združuje tako praktične kot teoretske pristope k raziskovanju in deluje kot umetnica-kuratorka, teoretičarka in filmska esejistka. V svojih raziskavah raziskuje slepe pege in sive cone zgodovine oblikovanja, kar je razvidno iz njenih dveh najnovejših knjig, The Murder Factory (Sternberg Press, 2023) in Design by Accident: For a New History of Design (Sternberg Press, 2019). Študirala je književnost, arhitekturo in umetnostno zgodovino na Univerzi Princeton (NJ) in v Parizu, doktorsko disertacijo pa je dokončala na pariški Sorboni, medtem ko je bila prejemnica nagrade za arhitekturo Rome Prize v Vili Medici. Kurirala je številne mednarodne razstave o vizualni kulturi, oblikovanju in politiki, kot sta Top Secret: Cinema and Espionage in Tomorrow Now – When Design Meets Science Fiction. Njeni filmi, med drugim Mind’s Eyes, Possessed in Heaven is a State of Mind, so bili predvajani v muzejih po vsem svetu.

»Navdušena sem, da bom lahko sodelovala z ekipo BIO pri naslednji izdaji ljubljanskega Bienala oblikovanja. Ta dogodek je edinstvena priložnost za dialog o zgodovinskih in sodobnih vprašanjih oblikovanja. Prizadevala si bom izpostaviti alternativne poglede na oblikovanje in iz mednarodne perspektive predstaviti raznovrstne glasove na tem področju. Zanima me ponovno ovrednotenje koncepta dvojne/ga agentke/a, ki bo razkril pripoved o na videz vsakdanji cvetlici in njeni prikriti, kriptirani in skrivnostni vlogi pri oblikovanju identitet in politik. Veseli me, da da bom lahko predstavila BIO ne le kot razstavo, temveč tudi kot platformo, laboratorij za raziskovanje ter presečišče raziskav in družbenega udejstvovanja v celotnem času trajanja bienala.«

– Alexandra Midal, kustosinja BIO28.

Za asistentko kustosinje je bila izbrana Emma Pflieger, francoska oblikovalka in soustanoviteljica inovativnega oblikovalskega studia Studio Pflieger-Foeglé, ki uporablja raziskovalno usmerjen interdisciplinarni pristop k prostorskemu oblikovanju, instalacijam in grafičnemu oblikovanju.

“BIO je bil vse od svojega nastanka v času vrhunca modernističnega gibanja v Sloveniji priča številnim zasukom in razvojem na področju oblikovanja. Zadnje štiri edicije bienala so z odmikom od ozkega in strogo disciplinarnega koncepta oblikovanja spodbujale obsežne raziskave različnih interdisciplinarnih presečišč. Alexandra Midal je brezkompromisna kustosinja, ki s svojimi prelomnimi raziskavami in projekti vzpostavlja in ohranja takšna presečišča. Zato smo navdušeni nad dejstvom, da je postala kustosinja BIO28.” – Maja Vardjan, novoimenovana vršilka dolžnosti direktorice MAO.

Razkritje kuratorskega koncepta BIO28 je načrtovano za december 2023, kar bo sovpadalo z objavo odprtega poziva, na katerega bodo povabljeni oblikovalci, ustvarjalci in prostorski načrtovalci. Obenem bo objavljen poseben poziv k sodelovanju na BIO28 Design Film Festival za video in filmske ustvarjalce.

Odprti poziv – Dvojna agentka: Govoriš jezik rož?

Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO) v sodelovanju s Centrom za kreativnost (CzK) objavlja odprti poziv za sodelovanje pri 28. bienalu oblikovanja: Dvojna agentka, ki ga bo kurirala Alexandra Midal.

Politična, drzna, dinamična in provokativna – Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? raziskuje podobe floriografije, v rožah skrite kode, ki nam predajajo tajne informacije. Razstava se opira na kritično teorijo, s katero opredeljuje samoidentifikacijo kot estetsko in politično dejanje, ki nagovarja zavrnjene, marginalizirane, pozabljene in nevidne manjšine. Ker rože predstavljajo komodizacijo žensk v idealiziran model lepote, in hkrati služijo kot feministična, anti-kolonialistična, spolna in queerovska kriptologija, naslov Dvojna agentka odraža to dvojno perspektivo. Bienale preizprašuje vlogo same razstave pri iskanju odgovorov, in namesto tega želi spodbuditi niz pogovorov z oblikovalci, umetniki in javnostjo.

Produkcijska platforma Dvojne agentke zagotavlja, da je BIO živ oblikovalski organizem, ki se odziva na potrebe družbe in oblikovalskega področja. Letos bomo razvili projekte, ki stremijo k prepletanju raznovrstnih medijev in disciplin, kot so oblikovanje, rokodelstvo, uporabne umetnosti in film, v postopke in rezultate, ki prispevajo k temi in prinašajo svež pogled na oblikovanje.

Izbrani udeleženci bodo pod mentorstvom osmih priznanih oblikovalcev obravnavali teme materialnosti, jezika, oblikovanja kot orodja javnosti, marginaliziranih skupnosti in filma.

Mentorji BIO28: Dvojna agentka so matali crasset, dach&zephir, El Último Grito, Polonca Lovšin in Studio Yukiko v sodelovanju z Grashino Gabelmann.

Obrazec za prijavo >>

Koga vabimo?

Odprti poziv k sodelovanju pri produkcijski platformi Dvojna agentka vabi lokalne in regionalne oblikovalske in druge interdisciplinarne kolektive, in sicer v eno od petih projektnih tem produkcijske platforme BIO28 in Centra za kreativnost (CzK).

Iščemo uveljavljene kolektive, ekipe ali novonastale projektne skupine, ki lahko sodelujejo tako prek spleta kot v živo v Muzeju arhitekture in oblikovanja v Ljubljani, od marca do novembra 2024.

BIO28 krepi strategijo bienala, ki spodbuja k razmisleku in poglobitvi vprašanj o prihodnosti ter hkrati krepi lokalni prostor. Poudarek bo na oblikovanju, ki odgovarja na potrebe in kontekste našega prostora, zato se bodo razviti projekti opirali na lokalne razmere, vire in materiale.

Prijavljene udeležence bo izbrala in k sodelovanju povabila kustosinja platforme BIO28 Alexandra Midal v sodelovanju z mentorji in svetovalnim odborom platforme BIO28. Skupine, izbrane na odprtemu pozivu, bodo delovale pod okriljem mentorjev in različnih lokalnih organizacij, partnerjev in strokovnjakov.
Teme in sodelujoči

1. Voščeni atelje

Izbrani kolektiv bo sodeloval pri platformi Voščeni atelje, ki jo bo vodila matali crasset. matali crasset zagovarja oblikovanje na stičišču umetniških, antropoloških in družbenih praks. Deluje v smeri kreativnega, živega in vsakdanjega oblikovanja in si postavlja vprašanje, kako lahko oblikovanje prispeva k sobivanju in nas podpira v sodobnem svetu. Po tem, ko je za 25. edicijo bienala Daleč, tako blizu ustvarila skupnostno peč – eno najbolj uspešnih prostorskih instalacij, tudi v tej produkcijski platformi odzvanja njeno sodelovanje z lokalno skupnostjo.

Ta produkcijska platforma se vrača k starodavnemu običaju na drugačen način. Spodbuja nas k rahločutnosti in samopreizpraševanju. Čebelarstvo je način življenja in ena od poglavitnih panog v Sloveniji, ki lahko pomaga vzpostaviti spoštljiv in manj uničujoč pristop do našega ekosistema. Voščeni atelje na podlagi tega in z izhodiščem uporabe rož za pridelavo medu predlaga, da se ne osredotočamo na med, ampak na čebelji vosek. Ta naravna snov pove veliko o našem sodobnem svetu: kljubovati mora hudi konkurenci industrijskih voskov, pridelanih iz zrn soje, palmovega olja in parafina (pridobljenega iz nafte). Čebelji vosek je nedvomno najbolj naraven. Presega ločnice med rastlinskim in živalskim svetom in poraja vprašanja o našem sobivanju. Danes je torej treba raziskovati mesto, ki ga človeška bitja v njem zavzemamo – če to sploh obstaja.

Platforma Voščeni atelje bo zajemala delavnice z voskom: raziskovanje čebeljega voska in odkrivanje naravnega barvanja z uporabo lokalnih rastlin in mineralov, izdelavo preprostih kalupov in izdelovanje modelirnega voska, pa tudi raziskovanje vodotesnosti tekstila in lesa. Med prihajajočo platformo BIO28 se bo odvil niz javnih delavnic, kjer bodo udeleženci vključeni v skupno raziskovanje voska.

Multidisciplinarno oblikovalsko ekipo lahko sestavljajo: oblikovalci izdelkov in predmetov, umetnostni / arhitekturni / oblikovalski zgodovinarji, oblikovalci tekstilij (specializirani za naravna barvila), čebelarji, botaniki, mizarji, lesarji, ekologi, poznavalci cvetja, pedagogi, strokovnjaki za ekoturizem.

Potek dela: Ta produkcijska platforma bo sestavljena iz treh tridnevnih delavnic (maj, september, oktober 2024) in vrste javnih dogodkov.

How it works: The platform will consist of three 3-day workshops (May, September, October 2024) and a series of public events.

matali crasset(fotografija: Julien Jouanjus).

2. Neizbrisani

K sodelovanju pri projektu Neizbrisani vabimo ekipo, ki jo bosta mentorirala dach&zephir. Dimitri Zephir in Florian Dach, diplomanta Visoke šole dekorativne umetnosti v Parizu (École nationale supérieure des arts décoratifs) sta svoj kreativni studio dach&zephir ustanovila leta 2016. Njuni projekti s prepletanjem ognjevitosti in poezije odražajo razmišljanja martiniškega pesnika Édouarda Glissanta ter proslavljajo raznolikost v svetu. Dvojici izhodišče oblikovanja predstavljajo zgodbe in zgodovina, skozi katere prepoznava, da so predmeti izrazni mediji naših misli. Stojita za trditvijo, da brez priznavanja preteklosti in zgodovine ne moremo napredovati.

Produkcijska platforma Neizbrisani je nadaljevanje studiovega razmišljanja o marginaliziranih, manjšinskih ali izbrisanih zgodovinah v nacionalnih zgodbah in o načinih, kako so s sodobno oblikovalsko dinamiko lahko ponovno naglašene. Zasnovana je kot raziskovalna in ustvarjalna enota na temo slovenskih izbrisanih – posameznikov iz nekdanje Jugoslavije, ki prebivajo v državi brez državljanskih pravic, saj so bile slednje iz slovenskih upravnih spisov odstranjene. Udeleženci bodo vabljeni k razmišljanju o možnostih ponovnega vključevanja teh izkušenj v sodoben družbeni in oblikovalski diskurz.

Kako prek motiva povedati edinstveno življenjsko zgodbo o nenehnem postavljanju po robu? Kako prikazati izgubo in izbris državljanstva? Udeleženci bodo raziskovali, kako preplesti nenaglašene zgodbe z nečim tako vpetim v naš zgodovinsko-kulturni prostor, kot je idrijska čipka. Kako lahko te druge identitete prispevajo k ustvarjanju motiva? Z drugimi besedami, kaj je čipkarstvo danes in kaj je motiv te obrti? Klekljanje, slovenska tradicionalna veščina in Unescova neopredmetena kulturna dediščina, je izhodišče za naslavljanje teh zgodb. Z uporabo izročila in znanja, zakoreninjenega v državno kulturo, je cilj refleksija o tem, kako so zgodbe izbrisanih vpisane v kolektivno zavest, hkrati pa morda tudi o novih načinih za ustvarjanje z njimi povezanih motivov. Multidisciplinarna delovna skupina bo sodelovala z različnimi mentorji na področju obrti in izročila.

Multidisciplinarno oblikovalsko ekipo lahko sestavljajo: industrijski oblikovalci, grafični oblikovalci, ilustratorji, fotografi, umetniki, oblikovalci in izdelovalci čipk, aktivisti in strokovnjaki za izbrisane.

Potek dela: Platforma bo sestavljena iz enotedenske delavnice (konec marca 2024), dela na daljavo in zaključne delavnice v MAO (konec avgusta 2024).

⁠dach&zephir (fotografija: Andres Baron).

3. »Potem je prišla Poppy«: Prepletanje kraja in fikcije v nove ustvarjalne geografije

Vabimo kolektiv, ki bo projekt razvil pod mentorstvom Roberta Fea in Rosario Hurtado iz kolektiva El Ultimo Grito. Roberto Feo je profesor prakse na univerzi Goldsmiths v Londonu, Rosario Hurtado pa vodi magistrski program Prostor in komunikacija na ženevski univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD. Njuna praksa je odziv na nenehno raziskovanje narave in predstavljanja sistemov.

Namen te produkcijske platforme je ustvarjanje kratkega filma o floriografiji in temah bienala Dvojna agentka, ki bo hkrati nadomestil katalog razstave. Film bo deloval kot sled dogodka, zbirka prepletenih dejanj, trenutkov, pogledov, sprožilcev in spominkov, ki jih bodo navdihnili elementi iz kuratorskih besedil ter izbranih del in samega prizorišča bienala. Film bo premierno predvajan v Ljubljani, Londonu, Ženevi in Parizu. Pozneje bo film predvajan tudi prek spleta.

Zgodbe nimajo ne začetka ne konca … ne zares … zdi se, da se nekje začnejo in nekje drugje končajo … vendar ne zares…. Zgodbe imajo glavnega junaka … vendar ne zares … zgodbe so zgolj ponarejene perspektive, rezultat “mitizacije”, bistvene poenostavitve, ki je potrebna za razumevanje resničnosti.

Alpha 60 s svojim grlenim računalniškim glasom pojasnjuje, da je “resničnost preveč zapletena za ustno izročilo”, zato moramo ustvariti mite in pripovedi, ki poenostavljajo njeno vsebino, da jo lahko razumemo. Goddardov mojster, ki posreduje nekaj “borgesovske” modrosti.

Ta zgodba ni nič drugačna. V resnici se tu ne začne in se pravzaprav nikoli ne bo končala … je le trenutek v času, pripovedovan z ene same perspektive … ki bo sčasoma prenehal biti zanimiv ali pomemben za pripovedovalca, da bi ga pripovedoval, ali za občinstvo, da bi ga poslušalo.

– El Ultimo Grito, 2024

Multidisciplinarno oblikovalsko ekipo lahko sestavljajo: igralci in performerji, oblikovalci (rekvizitov in prostora), filmski ustvarjalci, zvočni inženirji, glasbeniki, pripovedovalci zgodb, scenaristi, filmski entuziasti.

Potek dela: Film bo nastal v sklopu dveh zaporednih delavnic (septembra in novembra 2024), na katerih bodo udeleženci najprej razvili zgodbo, nato pa na prizorišču bienala posneli film.

El Ultimo Grito: Rosario Hurtado in Roberto Feo.

4. Gibanje za javni govor

Vabimo vas, da se pridružite platformi Gibanje za javni govor* z mentorico Polonco Lovšin. Polonca Lovšin je arhitektka in umetnica, ki deluje v Ljubljani. V svojih delih se osredotoča na samoorganizirane iniciative in alternativne oblike življenja in delovanja, povezane z arhitekturo, urbanističnim načrtovanjem in okolijskimi vprašanji. Svoje delo samostojno in v sklopu skupin razstavlja na mednarodnih prizoriščih in je prejemnica številnih štipendij, nagrad in rezidenc.

Gibanje za javni govor je skulptura v javnem prostoru, spomenik javnemu govoru in sodelovanju. Javni govor je po definiciji razprava ljudi v javnem prostoru o pomembnih vprašanjih družbe. Ta projekt izziva odnos med občinstvom in govorci in ga prikaže kot soodvisnega. Govor govorca se prek ozvočenja sliši le, če ga podpira občinstvo, ki sinhrono pritiska, vleče ali stopa po izdelanih napravah. Projekt je osnovan na medsebojnem sodelovanju dveh različnih vlog – tistih, ki se gibajo, da podprejo govorca, in govorcev samih. Skupni cilj »gibanja« je prikaz soodvisnosti vseh vključenih, ki drug drugega podpirajo in skupaj gradijo drugačno skupnost.

Danes, v času kriz (ekonomskih, političnih, družbenih in okoljskih), je bistveno, da v javnosti govorimo o vprašanjih človeške družbe, ki so pogosto spregledana, pozabljena ali v javnem diskurzu niso dovolj prisotna. Enako pomembno je, da jim prisluhnemo in jih slišimo. Projekt, ki je hkrati igriv in resen, predstavlja pomembnost sodelovanja in soodvisnosti pri doseganju skupnega cilja ter ustvarjanju vizije drugačne družbe.
Venerina muholovka, mesojeda rastlina, ki nastavi past ter preseneti in poje muho, služi kot raziskovalni poligon Gibanja za javni govor. Smo ljudje ujeti v lastno past? Morda se lahko iz nje rešimo tako, da drug drugega podpremo in si prisluhnemo, ustvarimo prijateljstva, gradimo skupnosti in sooblikujemo prihodnost.

* Gibanje za javni govor je projekt v teku, ki ga vodi arhitektka in umetnica Polonca Lovšin, in je bil prvič postavljen leta 2015 na trgu svobode v Mariboru kot del programa umetnosti v javnem prostoru Umetnostne galerije Maribor. Od takrat je bil projekt postavljen v različnih mestih še šestkrat (Maribor, Kočevje, Ljubljana, Feldbach (Avstrija), Strasbourg (Francija)) in je s kolektivnim delovanjem aktiviral različno občinstvo ter gradil nove skupnosti.

Multidisciplinarno oblikovalsko ekipo lahko sestavljajo: oblikovalci, arhitekti, prostorski izvajalci, igralci, filozofi, pesniki, pisatelji, plesalci, gledališki navdušenci, umetniki, osredotočeni na javni prostor, participacijo ali zvok.

Potek dela: Platforma bo obsegala štiri delavnice (april-maj 2024), izvedbo projekta na lokaciji in javnega programa v času bienala.

Polonca Lovšin (fotografija: Dejan Habicht).

5. Katleja

Vabimo kolektiv, ki bo razvijal projekt pod mentorstvom Michelle Phillips (Studio Yukiko) in Grashine Gabelmann (Flaneur Magazine). Studio Yukiko je kreativna agencija s sedežem v Berlinu, specializirana za kreativno in umetniško vodenje, strategijo blagovnih znamk, ustvarjanje konceptov in grafično oblikovanje, tako za komercialne kot kulturne stranke. Studio je za svoje delo prejel številne nagrade. Odkrivajo pripovedi, pripovedujejo zgodbe o lokalnih skupnostih po vsem svetu ter se poglabljajo v trende internetne in mladinske kulture. Grashina Gabelmann, pisateljica in prevajalka, je ustanovna članica in glavna urednica sodelovalnega in multidisciplinarnega projekta Flaneur Magazine. Njene ustvarjalne prakse vključujejo tudi politično-ustvarjalne delavnice za otroke, najstnike in starejše ter zbiranje zgodb različnih skupnosti.

Produkcijska platforma Katleja udeležence vabi, da dekonstruirajo androcentrično soodvisnost ženske kot rože. Ime projekta je bežen vpogled v znameniti koncept cattleya Marcela Prousta (ki se nanaša tako na »ljubljenje« kot tudi na cvet orhideje katleje) iz njegove opere V senci cvetočih deklet. Udeleženci bodo reinterpretirali vsakdanje patriarhalne idiome, ki povezujejo ženske s cvetjem, in preučili povezave med jezikom in podobo, ki so prisotne v slovenski poeziji, literaturi, umetnosti, oglaševanju in drugod. Zato bo projekt ta razmerja postavljal pod vprašaj, jih kritiziral in preoblikoval v serijo provokativnih in drznih vizualnih produkcij. S pomočjo zinov, plakatov in drugih oblik grafičnega oblikovanja se bodo udeleženci osredotočili na idiomatske izraze, povezane s primerjavo med ženskami in rožami, ter tako vizualno raziskali kulturne konotacije in pomene teh izrazov.

Multidisciplinarno oblikovalsko ekipo lahko sestavljajo: grafični oblikovalci, ilustratorji, pisatelji, pesniki, jezikoslovci, fotografi, botaniki, zgodovinarji.

Potek dela: Platforma bo sestavljena iz enotedenske delavnice po uvodnem dogodku (marca 2024), ki ji bo sledilo delo na daljavo.

Levo: Michelle Phillips iz Studia Yukiko. Desno: Grashina Gabelmann (fotografija: Mario Heller).

Obrazec za prijavo


POSTOPEK IN POGOJI ZA SODELOVANJE PRI POZIVU

Žirija

Alexandra Midal, kustosinja BIO28
Emma Pflieger, pomočnica kustosinje BIO28
Michelle Millar Fisher, članica svetovalnega odbora BIO28
Barbara Predan, članica svetovalnega odbora BIO28
Oli Stratford, član svetovalnega odbora BIO28
Renata Salecl, članica svetovalnega odbora BIO28
Maja Vardjan, v. d. direktorica MAO – Muzeja za arhitekturo in oblikovanje
Anja Zorko, vodja Centra za kreativnost
Hana Čeferin, vodja BIO

Časovnica

31. januar–1. marec 2024
Trajanje odprtega poziva BIO28: Dvojna agentka

12.–13. marec 2024
Izbirni postopek, spletna srečanja z udeleženci

23.–25. marec 2024
Otvoritveni dogodek preko video komunikacije z Alexandro Midal, mentorji in udeleženci produkcijskih platform

April 2024–september 2024
Postopek priprave

21. november 2024
Odprtje razstave BIO28: Dvojna agentka in javna predstavitev projektov produkcijskih platform.

Postopek izbire
Kandidati naj se na razpis prijavijo prek obrazca dostopnega na tej povezavi. Izmed pravočasno oddanih in popolnih predlogov bo žirija izbrala ekipe za produkcijske platforme BIO28 v dvostopenjskem postopku:
1. stopnja: pregled prispelih predlogov in ožji izbor,
2. stopnja: razgovor s prijavitelji, izbranimi na prvi stopnji, in končni izbor projekta.

Upravičenci

S prijavo na razpis se udeleženci strinjajo s postopkom in pogoji razpisa. K sodelovanju so vabljeni skupine in organizacije s člani, ki so slovenski državljani, rezidenti ali imajo sedež v Sloveniji in delujejo na področju oblikovanja, umetnosti, arhitekture in drugih področjih, navedenih v opisih platform. Izbrane skupine morajo imenovati člana ali vodjo skupine, ki bo odgovoren za potek dela, časovni načrt, nadzor nad proračunom, porabo in poročanje. Ta oseba bo tudi glavna kontaktna oseba za ekipi BIO in CzK. Kandidati se zavezujejo, da bodo projekt izvedli v okviru dogovorjenega časovnega razporeda in proračuna ter se udeleževali rednih sestankov z ekipo BIO.

Odgovori na vprašanja

Vprašanja o razpisu lahko pošljete na naslov projekti@mao.si do vključno 25. februarja 2024. Prosimo, da kot predmet sporočila vpišete: “BIO28: Odprti poziv”.

Kriteriji za izbor

– izvirnost in aktualnost prijave
– jasnost in celovitost prijave
– relevantnost za temo izbrane produkcijske platforme

Proračun za izvedbo produkcijskih platform

Skupinam bodo dodeljena sredstva za izvedbo projekta in bodo zanje organizatorju morale izstaviti račun. Sredstva bodo vključevala stroške izdelave končnih rezultatov platforme ter stroške razstave in tiskanih gradiv, pa tudi stroške, povezane z delom, promocijo in končno izvedbo projekta.

Bienale oblikovanja ne bo povrnil potnih stroškov ali zagotovil stroškov nastanitve. Udeleženci izbranih ekip morajo stroške izven tistih, ki jih zagotavlja bienale, urediti sami in znotraj lastne organizacije.
Obvestilo o izboru

Vsi predlagatelji bodo ob zaključku postopka pisno obveščeni o izboru do 13. marca 2024. Odločitev o izboru je dokončna.

Izvedba

Predlagatelji izbranega projekta so ga dolžni izvesti v sodelovanju z ekipama CzK in BIO, ki potrjujeta faze razvoja in izvedbe projekta. Podrobne vloge, pravice in odgovornosti bodo glede na izbrani projekt opredeljene v sporazumu, ki bo pripravljen v enem mesecu po objavi izbrane skupine.

Jezik

Uradna jezika javnega razpisa za izbor produkcijskih platform sta angleščina in slovenščina. Vse tiskano in digitalno gradivo (katalog, zloženke, spremljevalna besedila na razstavi) mora biti v slovenskem in angleškem jeziku. Zaradi mednarodne žirije morajo biti prijave oddane v angleščini.

Pogosta vprašanja
Za ogled pogosto zastavljenih vprašanj kliknite tukaj.

Projekt je del programa Centra za kreativnost, ki ga sofinancirata Evropska unija in Republika Slovenija.

Uspešen zaključek razpisa za BIO28: Dvojna agentka – Govoriš jezik rož

7. marec2024

Z veseljem sporočamo, da smo uspešno zaključili odprti razpis za sodelovanje na produkcijskih platformah BIO28. Produkcijska platforma Dvojna agentka – Govoriš jezik rož? zagotavlja, da je BIO živ oblikovalski organizem, ki se odziva na potrebe družbe in oblikovalskega področja. 

Letos bomo razvili projekte, ki stremijo k prepletanju raznovrstnih medijev in disciplin, kot so oblikovanje, rokodelstvo, uporabne umetnosti in film, v postopke in rezultate, ki prispevajo k temi in prinašajo svež pogled na oblikovanje. Na odprti poziv Dvojna agentka – Govoriš jezik rož? se je prijavilo več kot 80 kreativnih posameznikov. Posebno nas veseli, da smo prejeli prijave kolektivov iz različnih držav, vključno z Avstrijo, Hrvaško, Francijo, Nizozemsko, Nemčijo, Švedsko, Italijo, Portugalsko in Švico.

To potrjuje mednarodno zanimanje in vlogo, ki jo ima oblikovalski bienale, dodaja pa tudi zanimivo raznolikost v kreativnosti pristopov. Ocenjevalni postopek izbora produkcijskih skupin bo vodila kustosinja BIO28 Alexandra Midal v sodelovanju z mentorji in svetovalnim odborom BIO28. Izmed pravočasno oddanih in popolnih predlogov bo žirija izbrala ekipe za produkcijske platforme BIO28 v dvostopenjskem postopku. V prvi stopnji bo opravljen pregled prispelih predlogov in ožji izbor, čemu bo sledil razgovor s prijavitelji, izbranimi na prvi stopnji, in končni izbor projekta. Izbirni postopek in spletna srečanja z udeleženci bodo potekala med 12. in 15. marcem 2024. Poudarek pri izboru bo na izvirnosti, aktualnosti, jasnosti in celovitosti prijav, ter na njihovi relevantnosti za temo izbrane produkcijske platforme.

Alexandra Midal, kustosinja BIO28 (foto: Lucija Rosc).

Kmalu sledi naslednji korak – BIO28 uvodni (Kick-off) dogodek, ki bo potekal 25. marca. Vabimo vse, da še naprej spremljajo dogajanje, sledijo napredku in razvoju teme bienala do uradne otvoritve v novembru 2024. Najlepša se zavhaljujemo vsem, ki ste oddali svoje prijave, delili novico o razpisu ter se nanj kakorkoli odzvali. Posebno se zahvaljujemo tudi medijskim odzivom in odmevom drugih kreativnih organizacij in ustanov.

Skozi sodelovanje gradimo kreativno skupnost in z nestrpnostjo pričakujemo naslednje korake na poti do BIO28!

LOKACIJA
Rusjanov trg7 SI-1000 Ljubljana, Slovenia

BIO