EKIPA BIO28
KUSTOSINJA 28. BIENALA OBLIKOVANJA: ALEXANDRA MIDAL
Alexandra Midal, BIO28 curator (photo: Lucija Rosc).
Alexandra Midal je profesorica na Univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD v Ženevi in vodja Oddelka za kritično mišljenje na Ensci-Les Ateliers v Parizu. Kot ugledna zgodovinarka umetnosti in oblikovanja združuje tako praktične kot teoretske pristope k raziskovanju in deluje kot umetnica-kuratorka, teoretičarka in filmska esejistka. V svojih raziskavah raziskuje slepe pege in sive cone zgodovine oblikovanja, kar je razvidno iz njenih dveh najnovejših knjig, The Murder Factory (Sternberg Press, 2023) in Design by Accident: For a New History of Design (Sternberg Press, 2019). Študirala je književnost, arhitekturo in umetnostno zgodovino na Univerzi Princeton (NJ) in v Parizu, doktorsko disertacijo pa je dokončala na pariški Sorboni, medtem ko je bila prejemnica nagrade za arhitekturo Rome Prize v Vili Medici. Kurirala je številne mednarodne razstave o vizualni kulturi, oblikovanju in politiki, kot sta Top Secret: Cinema and Espionage in Tomorrow Now - When Design Meets Science Fiction. Njeni filmi, med drugim Mind's Eyes, Possessed in Heaven is a State of Mind, so bili predvajani v muzejih po vsem svetu.
EMMA PFLIEGER, ASISTENTKA KUSTOSINJE
Za asistentko kustosinje je bila izbrana Emma Pflieger, francoska oblikovalka in soustanoviteljica inovativnega oblikovalskega studia Studio Pflieger-Foeglé, ki uporablja raziskovalno usmerjen interdisciplinarni pristop k prostorskemu oblikovanju, instalacijam in grafičnemu oblikovanju.
matali crasset
matali crasset zagovarja oblikovanje na stičišču umetniških, antropoloških in družbenih praks. Deluje v smeri kreativnega, živega in vsakdanjega oblikovanja in si postavlja vprašanje, kako lahko oblikovanje prispeva k sobivanju in nas podpira v sodobnem svetu. Po tem, ko je za 25. edicijo bienala Daleč, tako blizu ustvarila skupnostno peč – eno najbolj uspešnih prostorskih instalacij, tudi v tej produkcijski platformi odzvanja njeno sodelovanje z lokalno skupnostjo. Vodila bo platformo Voščeni atelje.
dach&zephir
Dimitri Zephir in Florian Dach, diplomanta Visoke šole dekorativne umetnosti v Parizu (École nationale supérieure des arts décoratifs) sta svoj kreativni studio dach&zephir ustanovila leta 2016. Njuni projekti s prepletanjem ognjevitosti in poezije odražajo razmišljanja martiniškega pesnika Édouarda Glissanta ter proslavljajo raznolikost v svetu. Dvojici izhodišče oblikovanja predstavljajo zgodbe in zgodovina, skozi katere prepoznava, da so predmeti izrazni mediji naših misli. Stojita za trditvijo, da brez priznavanja preteklosti in zgodovine ne moremo napredovati. Mentorirata projekt produkcijske platforme Neizbrisani.
El Ultimo Grito
Roberto Feo je profesor prakse na univerzi Goldsmiths v Londonu, Rosario Hurtado pa vodi magistrski program Prostor in komunikacija na ženevski univerzi za umetnost in oblikovanje HEAD. Njuna praksa je odziv na nenehno raziskovanje narave in predstavljanja sistemov. Projekt platform “In prišla je Poppy” bo preizpraševal medij kataloga o razstavi.
Polonca Lovšin
Polonca Lovšin je arhitektka in umetnica, ki deluje v Ljubljani. V svojih delih se osredotoča na samoorganizirane iniciative in alternativne oblike življenja in delovanja, povezane z arhitekturo, urbanističnim načrtovanjem in okolijskimi vprašanji. Svoje delo samostojno in v sklopu skupin razstavlja na mednarodnih prizoriščih in je prejemnica številnih štipendij, nagrad in rezidenc. Mentorira Platformo Gibanje za javni govor.
Michelle Phillips in Grashina Gabelmann
Michelle Phillips (Studio Yukiko) in Grashina Gabelmann (Flaneur Magazine) bosta s skupino produkcijske platforme razvili projekt Katleja. Studio Yukiko je kreativna agencija s sedežem v Berlinu, specializirana za kreativno in umetniško vodenje, strategijo blagovnih znamk, ustvarjanje konceptov in grafično oblikovanje, tako za komercialne kot kulturne stranke. Studio je za svoje delo prejel številne nagrade. Odkrivajo pripovedi, pripovedujejo zgodbe o lokalnih skupnostih po vsem svetu ter se poglabljajo v trende internetne in mladinske kulture. Grashina Gabelmann, pisateljica in prevajalka, je ustanovna članica in glavna urednica sodelovalnega in multidisciplinarnega projekta Flaneur Magazine. Njene ustvarjalne prakse vključujejo tudi politično-ustvarjalne delavnice za otroke, najstnike in starejše ter zbiranje zgodb različnih skupnosti.
Prihaja kmalu
Spremljajte novice!
Barbara Predan
Dr. Barbara Predan je teoretičarka, predavateljica, avtorica, izredna profesorica in prodekanja za razvojno in raziskovalno področje na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Objavlja strokovne in akademske članke v različnih strokovnih publikacijah, kot so Design Issues, The Design Journal, Design Principles and Practices, The International Journal of Design in Society, Filozofski Vestnik, 2+3D, in Oris. Leta 2014 je skupaj s Petro Černe Oven prispevala poglavje z naslovom "Information Design as a (R)evolutionary Educational Tool" za knjigo Information Design: Research and Practice založbe Routledge, ki so jo uredili Alison Black, Paul Luna, Ole Lund in Sue Walker. Njeno nedavno obsežno raziskovanje, v sodelovanju s Špelo Šubic, se je osredotočalo na vlogo žensk v oblikovanju. Ta prizadevanja so se zaključila z razstavo in znanstveno monografijo z naslovom Zakaj je vaza podobna hiši? Od sistemskega do fantazijskega z oblikovalko Janjo Lap (2023). Barbara Predan je tudi soustanoviteljica in vodja sekcije za teorijo oblikovanja pri društvu Pekinpah in od leta 2014 direktorica znanstveno raziskovalnega Inštituta za oblikovanje v Ljubljani. Je avtorica oziroma soavtorica sedmih knjig; uredila je dvanajst knjig in kurirala enaindvajset razstav.
Michelle Millar Fisher
Michelle Millar Fisher je trenutno kuratorka sodobnih dekorativnih umetnosti na oddelku za sodobno umetnost v bostonskem Muzeju likovnih umetnosti (MFA). Njeno delo se osredotoča na presečišča ljudi, moči in materialnega sveta. V MFA pripravlja svojo naslednjo knjigo in razstavo z delovnim naslovom Craft Schools: Where We Make What We Inherit, ki jo bosta tekom leta popeljali z vlakom preko oseminštiridesetih zveznih držav ZDA. Je prejemnica magisterijev iz umetnostne zgodovine na Univerzi v Glasgowu na Škotskem ter magisterija na podiplomskem centru CUNY - City University of New York, kjer trenutno zaključuje doktorat iz umetnostne zgodovine. Je del skupine štipendistov za leto 2022 v Centru za kuratorsko vodstvo.
Renata Salecl
Renata Salecl (1962) je slovenska filozofinja, sociologinja in pravna teoretičarka. Je višja raziskovalka na Inštitutu za kriminologijo na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani in profesorica na Birkbeck College v Londonu. Bila je gostujoča profesorica na London School of Economics, kjer je predavala na temo čustev in prava. Vsako leto tudi predava o psihoanalizi in pravu na Benjamin N. Cardozo School of Law v New Yorku, prav tako pa je poučevala tečaje o pravu in nevroznanosti. Od leta 2012 je gostujoča profesorica na Oddelku za družbene vede, zdravje in medicino na londonskem King's College. Njene knjige so bile prevedene v petnajst jezikov. Leta 2017 je bila izvoljena za članico Slovenske akademije znanosti in umetnosti.
Oli Stratford
Oli Stratford je pisatelj in urednik, ki deluje na področju novinarstva, nefikcije in založništva. Trenutno deluje kot glavni urednik četrtletne kulturne revije Disegno in kot vodja uredništva pri kreativni agenciji Disegno Works. Poleg tega kot pisec in urednik sodeluje z vodilnimi institucijami in založniki, kot so V&A, Phaidon, Gestalten in Kunsthalle Wien.
Člani ekipe 28. bienala oblikovanja
Hana Čeferin - Vodja bienala
Anja Radović - Vodja bienala
Nuša Zupanc - Urednica bienala
Nela Kuhnová - Pomočnica BIO28
Manca Košir - Vodja komunikacije bienala
Ana Kuntarič Brodersen - Svetovalka za komunikacijo
Pia Groleger - Vodja produkcijske platforme
Mojca Mihailovič-Škrinjar - Koordinatorka in poslovna podpora Produkcijske platforme
Sara Ana Vrtovec - Koordinatorica razpisov in podpornikov
Ana Kandare - Vodja marketinga MAO
Matjaž Brulc - Koordinator razstave
Rafaela Dražić - Grafično oblikovanje
Studio Sadar - Oblikovanje razstave